Κυριακή 17 Μαΐου 2015

ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ: ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ (KΕΦΑΛΑΙΟ Β´)

ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ: ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ (KΕΦΑΛΑΙΟ Β´), ΕΚΔΟΣΗ 1981

Συνέχεια σελ. 32-48, του βιβλίου «ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ», εκδοση 1981 του Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου που εξαντλήθη·

ΟΙ  ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΕΚΛΕΙΣΑΝ!

«Κλειστε τις τηλεορασεις»(Το σύνθημα του προηγουμένου άρθρου «Κλείστε τὶς τηλεοράσεις» πολλοί εχαρακτήρισαν ως οπισθοδρομικόν. Μεθυσμένοι από τον οίνον της τηλεοράσεως, εδυστρόπουν όταν κανείς επεχείρει να τους αποσπάση από τον «παράδεισον» της τηλεοράσεως, εις τον οποίον ευρίσκοντο. Αρκετοί όμως, αναθεωρούντες την μέχρι τότε τακτικήν των και πειθόμενοι περί της ολεθρίας επιδράσεως της τηλεοράσεως, ήκουσαν μετʼ ενθουσιασμού το σύνθημα, το ενεστερνίσθησαν και το έθεσαν εις εφαρμογήν. Εξ αυτών ωρισμένοι μας απέστειλαν επιστολάς, αι οποίαι εδημοσιεύθησαν εις το περιοδικόν της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης «Σάλπιγξ Ορθοδοξίας», τ. 108, τομ. 1977, σελ. 244-247. Τας επιστολάς εκείνας παραθέτομεν κατωτέρω. Εξ αυτών φαίνεται ότι η πρώτη εκείνη προσπάθεια δεν υπήρξεν άκαρπος).

◄ ● ►
Από τον Βασσαράν – Σπάρτης
… Προ ημερών εδιάβασα την «Σπίθαν», να κλείσωμεν τας τηλεοράσεις. Η πρώτη τηλεόρασις όπου ήλθεν εδώ είνε η δική μου. Την έφερεν ο υιός μου από το εξωτερικόν. Αλλʼ έχω τρία έτη, όπου την έδιωξα από το σπίτι μου, διότι έδειχνε
τα αισχρά και ανήθικα, και επίστευσα ότι είνε ο κακός σύμβουλος, ο δάσκαλος της διαφθοράς και ανηθικότητος.
Πάνος Ανδρ. Γαλάνης

Από την Συκιάν – Κορινθίας
… Το παιδί μου, 5 ετών, με έστειλε στο Δαίμονα πολλές φορές. Όταν το παρετήρησα και το μάλωσα, μου είπε «Δεν είνε κακό. Αφού στα έργα της τηλεοράσεως το λένε αυτό πολλές φορές οι ηθοποιοί ο ένας στον άλλον»…
Γεώργιος Μιχαλόπουλος

Από την Κάλυμνον
… Προ ετών, πηγαίνοντας ο σύζυγος μου σε κατάστημα Τραπέζης που πρότεινε ο υπάλληλος να αγοράση λαχείο ενός Συλλόγου. Το αγόρασε. Μετά από λίγες ημέρες μάθαμε, ότι με το λαχείο κερδίσαμε μια τηλεόρασι. Σε λίγο μας την στείλανε. Στην αρχή η χαρά μας ήταν μεγάλη. Κατόπιν ακούοντας τις συμβουλές του πνευματικού μου και διαβάζοντας τη «Σπίθα», κατάλαβα ότι η τηλεόρασις δεν ήταν τόσο ωραίο δώρο. Φροντίσαμε και την πουλήσαμε και τα χρήματα που πήραμε τα δώσαμε για ιερό σκοπό…
Μια Καλύμνια μητέρα

Από την Πτολεμαΐδα
… Σαν κατηχητόπουλο και ομαδόπουλο διάβασα τη «Σπίθα», που γράφατε για την τηλεόρασι. Επειδή πολύ με συγκίνησαν όσα γράφετε, όπου βρεθώ μιλώ για σας και για τη «Σπίθα» μας. Εμείς στο σπίτι μας δεν έχουμε τηλεόρασι κιʼ ούτε θα πάρουμε, αν δεν αλλάξη περιεχόμενο. Οι συμμαθήτριες μου που έχουν τηλεόρασι, τα περισσότερα πρωινά νυστάζουν στο σχολείο κιʼ ούτε διαβάζουν πολύ. Μοίρασα και φύλλα της «Σπίθας». Σας στέλνω από τον κουμπαρά μου 500 δράχμες να τα διαθέσετε για το δύσκολο, αλλά όμορφο αγώνα σας.
Παναγιώτα Μ. Μαβή

Από την Αφρικήν
… Είχα την ευτυχία να διαβάσω τη «Σπίθα» του Απριλίου. Η χαρά μου είνε μεγάλη, που υπάρχει Ορθόδοξος Επίσκοπος, ο οποίος ενδιαφέρεται με την καρδιά του να σώση τον Ελληνισμό από τη διαφθορά της τηλεοράσεως. Ευτυχώς εμείς δεν έχουμε τέτοιο πράγμα στο σπίτι μας. Ας μας λένε ότι δεν είμαστε με τη μόδα.
Παρασκευή Ψαριανού

Από το Περιστέρι – Αθηνών
… Πιστεύω, ότι πολλοί έκλεισαν τις τηλεοράσεις ύστερα από το άρθρο της «Σπίθας». Και μεις με τη βοήθεια του Θεού κλείσαμε την τηλεόρασι μας. Βέβαια ωρισμένοι μέσα στο σπίτι αντέδρασαν στην απόφασι μου. Εγένετο πραγματικός πόλεμος δια το θέμα της τηλεοράσεως. Τώρα πάνε πλέον δύο μήνες, που η τηλεόρασις απεμακρύνθη της οικίας μας…
Ευάγγελος Γεγάκης

Από την Α. Ηλιούπολιν – Αθηνών
… Είμαι 20 ετών. Μέχρι προ τινος παρακολουθούσα τηλεόρασι και, παρʼ όλο που με έβλαπτε, δεν σταματούσα να βλέπω. Σας αναφέρω, ότι εξ αιτίας της τηλεοράσεως έχω 6 βαθμούς μυωπία. Αλλʼ από σήμερα σας υπόσχομαι, ότι θα κλείσω την τηλεόρασι του Διαβόλου. Προσευχηθήτε να μείνω σταθερός στην απόφασι μου αυτή.
Γεώργιος Μουλατσιώτης
τελ. Παιδ. Ακαδημίας
Από την Πτολεμαΐδα
Σεβαστέ πατέρα, διάβασα την «Σπίθα» και έλαβα την απόφασι να κλείσω την τηλεόρασι. Εύχομαι ο Θεός να σας δίνη δύναμι να συνεχίσετε να σκορπάτε τα χριστιανικά σας λόγια.
Ιωάννης Ρίζος

Από τους Αγ. Αναργύρους – Αττικής
… Παρά τις πιέσεις των παιδιών μου, δεν έχω αγοράσει την ψυχοφθόρο τηλεόρασι και εδήλωσα στα παιδιά μου ότι δεν πρόκειται να την βάλω στο σπίτι μου… Έχω μια συγγενή, που πριν πάρη τηλεόρασι, έτρεχε συχνά στο δικό μου σπίτι και εγώ στο δικό της και συζητούσαμε ψυχοσωτήρια πράγματα. Από τότε όμως που έβαλε την τηλεόρασι στο σπίτι της, πηγαίνω στο σπίτι της το βράδυ, και η οικογένεια της δεν γυρίζουν ούτε να με καλησπερίσουν, γιατί είνε προσηλωμένοι στην τηλεόρασι.
Χρήστος Ψυχογυιόπουλος

Από την Α. Γλυφάδα – Αθηνών
… Με ενθουσίασε η πρότασις σας να κλείσουν οι τηλεοράσεις και αναμφιβόλως είνε πολλοί, που συμφωνούν μαζί σας δια την μάστιγα αυτή του σατανά, και γενικά διʼ όλον τον αγώνα που διεξάγετε. Από αυτή τη στιγμή γίνομαι συνδρομητής και σας αποστέλλω ένα μικρό χρηματικό ποσό, δια να συμβάλω με τας πτωχάς μου δυνάμεις εις τον πόλεμον που κάνετε εναντίον των σκοτεινών και πονηρών δυνάμεων…
Κωνσταντίνος Κροκιδάς

Από την Θεσσαλονίκην
Είμαστε δυο φοιτητές που σπουδάζουμε φιλολογία και οικονομικές επιστήμες. Έπεσε στα χέρια μας η «Σπίθα». Διαβάσαμε το άρθρο σας σχετικά με το θέμα της τηλεοράσεως και διαπιστώσαμε πως υπάρχει μια ισχυρή επιχειρηματολογία στα γραφόμενα σας. Κατʼ αρχάς συμφωνούμε με το άρθρο σας, γιατί πραγματικά σε πολλά σημεία η τηλεόρασις έχει καταντήσει πληγή για την πατρίδα μας. Θα μας επιτρέψετε όμως να έχουμε και μερικές αντιρρήσεις. Υπάρχουν εκπομπές με καθαρά επιστημονικά θέματα, τα οποία μας ενδιαφέρουν ως αυριανούς επιστήμονες. Δεν νομίζουμε λοιπόν, ότι η παρακολούθησις τέτοιας εκπομπής θα μας βλάψη… Αλλά, Σεβασμιώτατε, γιατί εμείς οι χριστιανοί να μένουμε στην αρνητική μόνον επίδρασι; Γιατί να μη γίνουν ενέργειες από την Εκκλησία, ώστε να προβάλλωνται προγράμματα με πνευματικό περιεχόμενο, που να έχουν κάτι το βαθύτερο να πουν στις καρδιές των τηλεθεατών;…
Γρηγόριος Μητρόπουλος, φοιτ. Φιλολογίας
Γεώργιος Βαρσαμίδης, φοιτ. Βιομηχανικής
(Σ.Σ. Υπάρχουν ελάχισται εκπομπαί με καθαρώς επιστημονικόν και ακίνδυνον ηθικώς περιεχόμενον. Επειδή όμως αι περισσότεραι των εκπομπών είνε βλαβεραί και καταστρεπτικαί, δια τούτο ερρίφθη το σύνθημα «Κλείστε τις τηλεοράσεις». Εννοείται, ότι ο αγών δεν γίνεται κυρίως του μέσου ενημερώσεως, το οποίον ονομάζεται τηλεόρασις, αλλʼ εναντίον του σκοπού, τον οποίον εξυπηρετεί την στιγμήν αυτήν η τηλεόρασις εις την Ελλάδα. Θα ηδύνατο ασφαλώς η Εκκλησία να δημιουργήση σταθμόν χριστιανικής τηλεοράσεως. Αλλά δια να γίνη τούτο, πρέπει να προηγηθούν αγώνες, οι οποίοι θα οδηγήσουν εις αναγέννησιν και ανύψωσιν των εκκλησιαστικών μας πραγμάτων).

Από τον Πεντάλοφον – Μεσολογγίου
… Ανέγνωσα την «Σπίθα» με το άρθρον «Κλείστε τις τηλεοράσεις». Ομολογώ, ότι έχετε απόλυτον δίκαιον και τα πράγματα έχουν όπως ακριβώς τα τοποθετείτε. Ο Θεός να σας χαρίζη υγείαν και μακροημέρευσιν.
Ιερεύς Αθανάσιος Πετρονικολός

Από τας Αθήνας
… Η νύφη μου έφερε στο σπίτι μια τηλεόρασι. Έχει χαλάσει τώρα ένα μήνα και δεν την διόρθωσα. Τώρα που διάβασα τη «Σπίθα» είπα: Καλά κάθεσαι βουβή. Δεν πρόκειται να σε ξαναανοίξουμε…
Νεφέλη Σταματιάδου

Από την Κοζάνην
Σεβασμιώτατε, θα σας έγραφα χθες, 16 Μαΐου, αλλʼ ήθελα να δω τι απήχησι θα είχε ο λόγος σας και στη γυναίκα μου σχετικώς με το κλείσιμο της τηλεοράσεως. Ευτυχώς δεν την ξανάνοιξε. Και πιστεύω, ότι δεν θα την ανοίξη πλέον μετά την ομιλία σας στον Άγιο Αχίλλιο, καθώς και το κατατοπιστικό φυλλάδιο της «Σπίθας». Θα ανοίγουμε πλέον τη θεϊκή τηλεόρασι, δηλαδή την Αγία Γραφή.
Ρούσης Νικ. Κρίμτσιαλης

Από το Αγρίνιον
… Λαμβάνω το θάρρος να σας συγχαρώ από καρδίας διʼ όσα διάβασα περί κλεισίματος της τηλεοράσεως, την οποίαν ούτε έβαλα ούτε και θα βάλω στο σπίτι μου.
Πελοπίδας Κίτσος

Από τα Ιωάννινα
Την στιγμήν αυτήν υπόσχομαι συγκινημένη, ότι κλείνω για πάντα την τηλεόρασι μου, που μέχρι τώρα θεωρούσα διασκέδασι. Είνε παγίδα του σατανά, για να σπαταλούμε το χρόνο ασκόπως και να μη έχουμε καιρό για χριστιανικά έργα…
Μαργαρίτα Γερολάμπη

Από τον Ν. Εύοσμον – Θεσσαλονίκης
… Προτιμότερο να την σπάσουν την τηλεόρασι, παρά να την έχουν και να τους διαφθείρη. Μια τηλεόρασις έχει δεκαπέντε χιλιάδες(δραχμές), αλλʼ ένας άνθρωπος έχει αξία ανυπολόγιστη. Δεν μπορεί κανείς να υπολογίση την αξία του.
Άννα Μαυρομουστάκη

Από τον Βόλον
… Δεν έχω πάρει τηλεόρασι. Αλλά και τα παιδιά μου ούτε στον κινηματογράφο έχουν πάει μέχρι τώρα. Η μία κόρη μου είνε 16 ετών, Β΄ Λυκείου, και η άλλη 13 ετών, Α΄ Γυμνασίου. Τα γραφόμενα σας μου δίνουν δύναμι να συνεχίσω τον αγώνα εναντίον του κακού.
Δ. Νταφέκας

▬ ○ ▬
Από τα Χουνταλέϊκα – Αργολίδος
… Έχω καταλάβει το ύπουλο δηλητήριο της τηλεοράσεως. Όταν πήγαινα καμμιά φορά, έπειτα δεν ένιωθα ήρεμη και γαλήνια τη συνείδησι μου. Σας γράφω όμως, για να σας εκφράσω τις ευχαριστίες μου και την ευγνωμοσύνη μου γιʼ αυτόν τον μεγάλο αγώνα σας και γιʼ αυτή την τόσο μεγάλη προσπάθεια σας. Βέβαια το δικό μου ευχαριστώ είνε ένα τίποτε εμπρός στις προσπάθειες σας. Παρακαλώ, δεχθήτε το, σεβασμιώτατε, από μία ψυχή που αγαπά τον Κύριο και πονεί τους αδελφούς της βλέποντας τους στην αμαρτία…
Δήμητρα Χουντάλα

Από την Τερπνήν – Σερρών
… Σας γνωρίζω τούτο το λυπηρόν. Εδώ εις τον Νομό Σερρών δεν υπάρχει οικία κληρικού που να μην έχει τηλεόρασιν. Το πρωί ο ιερεύς λειτουργός, και την εσπέραν της Κυριακής ή εορτής θεατής της τηλεοράσεως. Επίσης και όσοι χριστιανοί είνε πιστοί και δεν απουσιάζουν από την θείαν λατρείαν, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν στερούνται τηλεοράσεως…
Κωνσταντίνος Λαφαζάνης

Από το Παλαιοχώριον – Καρδίτσης
… Εδώ στο χωριό μου στα 100 σπίτια υψώνονται σχεδόν 90 κεραίες. Όλα αυτά είνε σπίτια φτωχών. Δεν το εξέτασαν αν αυτό είνε επιζήμιο στην οικογένεια και στην τσέπη. Ας παραλείψωμεν την τσέπη. Στην οικογένεια όμως; Καταστροφή! Με την ευκαιρία του φύλλου της «Χρ. Σπίθας» έλαβα την ηρωϊκή απόφασι, ότι τελεία και παύλα, δεν ξανανοίγει αυτό το καταστρεπτικό κουτί!…
Πολυχρόνης Πάττας

Από την Νέαν Φυλήν – Ροδολείβους
… Συμφωνώ απόλυτα. Από την άλλη πλευρά βλέπω στα γύρω χωριά ότι όλοι οι παπάδες έχουν από αυτό το διαβολοκούτι…
Κυριάκος Σαρηγγιανίδης

Από το Ομόλιον – Λαρίσης
… Ετοιμαζόμουνα να αγοράσω κιʼ εγώ μία τηλεόρασι για το σπίτι μου, για να μη με νομίζουν καθυστερημένο – αν και για να είμαι ειλικρινής δεν μου αρέσουν τα προγράμματα που παρουσιάζουν αμφότερα τα κανάλια -. Διαβάζοντας όμως στην «Σπίθα» τα όσα γράφετε σχετικά με τις τηλεοράσεις, πήρα την γενναία απόφασι: Να μην βάλω το αμαρτωλό αυτό κουτί στο σπίτι μου…
Ζήσης Οικονόμου

Από την Κύμην
… Στο περιοδικό «Σπίθα» αριθμ. 384 στο άρθρο περί της τηλεοράσεως τα λέτε τόσο ωραία. Είθε ο Πανάγαθος να σας μακροημερεύη επʼ αγαθώ της χριστιανοσύνης…
Γεώργιος Κ. Προκοπίου

Από το Δημάριον – Άρτης
… Ο ίδιος είμαι εναντίον της τηλεοράσεως και δεν διαθέτω στο σπίτι μου. Δια το άρθρον της «Σπίθας» όμως έχω πείσει την αδελφή μου, μητέρα και αυτήν ανηλίκων παιδιών, και επέστρεψαν την τηλεόρασι στην αντιπροσωπεία και αντί αυτής πήραν πλυντήριο. Θείος μου πολύτεκνος έχει πεισθή κιʼ εκείνος από το άρθρον σας δια τον εξευτελισμόν της τηλεοράσεως και επέστρεψε την τηλεόρασιν και εις αντάλλαγμα πήρε μία μεγάλη ντουλάπα…
Ευάγγελος Λάππας

Από τις Λίθινες – Σητείας Κρήτης
… Το κείμενο (της «Σπίθας») είνε στολισμένο και πλουτισμένο με θεόπνευστα λόγια ωραία και παρμένα από την πραγματικότητα. Το περιοδικό το πήγα στο καφενείο και το διάβασα μεγαλοφώνως και το άκουσαν άνω των 50 κατοίκων του χωριού μας και όλοι έμειναν με ανοικτό το στόμα.
Πέτρος Φραγκουλάκης

Από την Καρύτσαν – Μεσολογγίου
Σεβασμιώτατε, με ευχαρίστησε πολύ διαβάζοντας τη «Σπίθα», που έγραφε για την τηλεόρασι. Η τηλεόρασις όχι μόνο δεν είνε απαραίτητη για τον άνθρωπο, αλλά και τον καταστρέφει.
Κωνσταντίνος Ντόβας

Από το Γεράκιον – Λακωνίας
… Όταν εμφανίσθηκαν οι πρώτες τηλεοράσεις στο χωριό μας, αντελήφθηκα πόσο επικίνδυνες είνε, και ούτε καν σκέφτηκα να βάλω μια τέτοια επικίνδυνη νάρκα στα θεμέλια της οικογενείας μου. Πλην όμως δεν αναπαύομαι˙ χρειάζεται επαγρύπνησις να γλυτώσω τα παιδιά μου από τις τηλεοράσεις των συγγενών και των γειτόνων.
Χρήστος Μαρουθάς

Από την Κοζάνην
Μετά το κήρυγμα που κάνατε στο νησάκι της Πρέσπας για την τηλεόρασι και από το περιοδικό «Σπίθα» που το διαβάσαμε οικογενειακώς, σας δίνουμε την υπόσχεσι να μην ξανανοίξουμε την τηλεόρασι. Μεγάλη καταστροφή η τηλεόρασις. Πολλές φορές δεν μπορούσα να κάνω προσευχή, γιατί την ώρα της προσευχής το μυαλό μου στριφογύριζε στα θεάματα που έβλεπε στην τηλεόρασι.
Όλγα Εμφιετζόγλου
μαθήτρια

Από την Ν. Πέλλην – Γιαννιτσών
Σεβασμιώτατε, ματαιοπονείτε. Τοιούτου είδους φρούρια δεν είνε δυνατόν να κυριευθούν δια μιας λόγχης. Χρειάζεται επιτελική επίθεσις από ολόκληρο τη δύναμι του συντάγματος. Μόνο αν ολόκληρος η Ιερά Σύνοδος απαιτήση από το Κράτος την κάθαρσιν του εθνικού σταθμού της τηλεοράσεως, μόνο τότε θα επιτύχη ο επιδιωκόμενος σκοπός.
Αλέξανδρος Μιχαλόπουλος
  • (Σ.Σ.: Ασφαλώς περισσότερα αποτελέσματα θα είχεν ο αγών, εάν διεξήγετο ωργανομένος υπό της διοικήσεως της Εκκλησίας. Αλλά και μεμονωμένος διεξαγόμενος, δύναται να έχη θαυμαστά αποτελέσματα. Ποτέ ο αγών ενός εργάτου του Ευαγγελίου δεν είνε ματαιοπονία).
Από την Πτολεμαΐδα
Αγαπημένε μου παππούλη Αυγουστίνε, με λένε Μιχάλη Φουστέρη και πάω στα Μεγάλα Νήπια. Στη γιορτή των Κατηχητικών στην Πτολεμαΐδα σε άκουσα που είπες να κλείσουμε τις τηλεοράσεις, και εγώ πια δεν ξαναβλέπω. Θα περιμένω το δώρο σου. Μη το ξεχάσης.
Μιχάλης Φουστέρης

Από την Κηπούπολιν – Αθηνών
Από την ώρα που διαβάσαμε την «Σπίθα» κλείσαμε την τηλεόρασι. Με τη δύναμι του Θεού και την ενίσχυσι σας δεν πρόκειται στη ζωή μας να ξαναδούμε. Μη μας ξεχνάτε στην προσευχή σας.
Γεώργιος Ζιώγας

Από την Μελίκην – Βεροίας
Συγκινήθηκα πολύ διαβάζοντας τη «Σπίθα» για την τηλεόρασι που είνε του Διαβόλου. Με τη βοήθεια του Θεού δεν έχω πάρει τηλεόρασι.
Αστέριος Μυλωνάς

Από το Τζερμιάδο – Λασηθίου
Εδιάβασα τη «Σπίθα». Δεν έχω στο σπίτι μου τηλεόρασι. Και στο καφενείο που πηγαίνω αποστρέφομαι τα αισχρά έργα της τηλεοράσεως. Εύχομαι νʼ ακούσουν όλοι τις συμβουλές σας.
Δράκος Ανυφαντάκης

Από την Πτολεμαΐδα
Διάβασα το φυλλάδιο σας και κατάλαβα πόση αξία έχουν τα λόγια σας και απεφάσισα να κλείσω την τηλεόρασι του Διαβόλου και νʼ ανοίξω την τηλεόρασι του ουρανού, την Καινή Διαθήκη. Είμαι 11 χρονών. Μαζί με μένα θέλει να κλείση την τηλεόρασι και ο αδελφός μου.
Δημήτριος Κωνσταντινίδης

Από το Στόμιον – Λαρίσης
Διαβάσαμε στο χριστιανικό φύλλο της «Σπίθας» ότι είνε αμαρτία να βλέπουμε τηλεόρασι και πήραμε την απόφασι να μην ξαναδούμε.
Οι μαθηταί του Δημοτ. Σχολείου
Μαρία Σκουμή, Ιωάννα Τσιάρα, Αγγελική Διαμαντή, Μιχάλης Διαμαντής, Ηλίας Σκουμής

Από την Πτολεμαΐδα
Ευχαρίστως σας γνωρίζω, ότι ουδέποτε ασχολήθηκα με την τηλεόρασι, ούτε και στο σπίτι μου υπάρχει αυτό το αντιχριστιανικό πράγμα. Κάποιος γνωστός μου θέλησε να μου κάνη αυτό το δώρο. Του είπα: Δεν θα το δεχθώ˙ δεν θα με ευχαριστήσης. Επέμεινα και δεν την έφερε.
Ντίνα Κυπραίου

Από το Στενόν – Κορινθίας
Είχα υπʼ όψι μου να πάρω τηλεόρασι. Αλλά ύστερα από αυτά που διάβασα στη «Σπίθα», εσταμάτησα. Δεν θα πάρω.
Νικόλαος Χαρλαύτης

Από τους Κυνοσάργους – Αθηνών
Σας πληροφορώ, ότι δεν έχω ούτε πρόκειται να βάλω στο σπίτι μου αυτό το κουτί του διαβόλου. Υποφέρουμε πολύ από τα γειτονικά κουτιά, προ παντός τώρα το καλοκαίρι. Είνε σωστή μάστιγα.
Θεώνη Παπαδάκη

Από τους Αμπελοκήπους – Αθηνών
Είχα την τηλεόρασι, το κουτί του Διαβόλου, όπως λέτε, μέσα εις το υπνοδωμάτιο. Επί 5 συνεχή έτη είχα υποστή τελεία πλύσι εγκεφάλου. Είχα κλείσει όμως το Χριστό έξω. Την άνοιξι του 1975 εγνώρισα το Χριστό και ανένηψα. Με τη φώτησι και τη βοήθεια του Θεού μετά ένα έτος κατήργησα την τηλεόρασι. Την άνοιγε μόνο ο σύζυγος μου. Κατέφυγα σε θερμή προσευχή. Ο Θεός με εισήκουσε. Το Σεπτέμβριο του 1976 ευρέθη τρόπος να φύγη η τηλεόρασις, ως δανεική, τη συναινέσει του συζύγου. Δεν παύω όμως να λέγω στην προσευχή μου: «Κύριε, σὲ ἱκετεύω, μὴν ἐπιστρέψης νὰ ξαναμπῆ τὸ σατανικὸ κουτὶ μέσα στο σπίτι μου».
Φανή Ηλιοδώρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ιστολόγιο μας δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
Παρακαλούμε να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες, επίσης οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας.
Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα διαγράφονται.
Τα σχόλια πλέον ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου, γιαυτό θα υπάρχουν καθυστερήσεις στην εμφάνιση τους. Γενικά γίνονται όλα αποδεχτά, εκτός από αυτά που είναι διαφημίσεις ή απάτες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
(επικοινωνία:eleftheroi.ellines@gmail.com)